Στην Παραλία

design process | Κατοικίες | 300 m² | Ελλάδα : Αίγιο

σπίτι διακοπών - Το ζητούμενο

Πρόκειται για ένα σπίτι διακοπών. Ένα σπίτι που το κύριο γνώρισμα του είναι η ξεκούραση, η χαλάρωση και το παιχνίδι. Οι κινήσεις πρέπει λοιπόν να είναι άνετες, αβίαστες και μεγάλες. Οι χώροι ευμεγέθεις και απλοί στη λειτουργία. Ως σπίτι διακοπών είναι απαλλαγμένο από την καθημερινή ρουτίνα και δεν είναι φυλάκιο προστασίας του ανθρώπου. Έτσι η ιδιωτικότητα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και οι κυρίαρχες δραστηριότητες είναι αυτές του ύπνου και της διημέρευσης. Μπορούμε τότε προγραμματικά να ισχυριστούμε ότι αυτές οι δύο δραστηριότητες έχουν τη δυνατότητα να απέχουν.

 

 

Ο τόπος Πρόκειται για μία ήσυχη περιοχή, μερικά μέτρα από τη θάλασσα και σε άμεση επαφή με αυτή. Το οικόπεδο είναι έντονα γραμμικό με τη στενή πλευρά παράλληλη στο θαλάσσιο μέτωπο με επίπεδη τοπογραφία. Ένας κάναβος από ελιές αποτελεί τη βλάστηση του. Ο προσανατολισμός του οικοπέδου είναι Β-ΒΑ. Η θέα είναι μαγευτική και καθώς στέκεσαι στην άκρη του οικοπέδου μπορείς να θαυμάσεις το άνοιγμα του Κορινθιακού. Η παραλία δεν είναι πολυσύχναστη και αποτελεί ένα ιδανικό μέρος για ήσυχη ξεκούραση. Από τα δύο γειτνιάζοντα οικόπεδα, μόνο το δυτικό είναι χτισμένο ενώ το ανατολικό είναι περιποιημένο και χωρίς καθόλου βλάστηση. Στην ευρύτερη περιοχή η βλάστηση αποτελείται από υψηκόρυφες λεύκες, ευκαλύπτους και πλατάνια.

Η δομή Τα δύο κυριότερα χαρακτηριστικά της σύνθεσης είναι το μέτωπο της θέας παράλληλο στη στενή πλευρά του οικοπέδου και η γραμμική πορεία προς αυτό. Έχουμε λοιπόν δύο ορθοκανονικούς άξονες παράλληλους στις γραμμές του οικοπέδου. Ο άξονας της θέας χωρίζει το οικόπεδο στα δύο και διαχωρίζει τη θορυβώδη από την ήσυχη περιοχή. Xαράσσοντας τον άξονα της πορείας και διαπερνώντας τον άξονα της θέας, κατασκευάζουμε στην ουσία μία πορεία προς τη θάλασσα.

Η σύνθεση Παράλληλα στον άξονα της θέας τοποθετούμε τις λειτουργίες διημέρευσης που είναι σε άμεση επαφή με τη θέα αλλά και με το εσωτερικό του οικοπέδού, ενώ παράλληλα στον διεισδυτικό άξονα της πορείας και στραμμένες προς το εσωτερικό του οικοπέδου τοποθετούμε τις λειτουργίες του ύπνου. Μεταξύ αυτού του όγκου και του ορίου του δυτικού οικοπέδου πλάθεται η αρχική αυτή πορεία προς τη θάλασσα, όπου ο άξονας της μέλει να είναι η ραχοκοκαλιά της κίνησης

Οι μορφές και τα υλικά Ο έντονος γραμμικός χαρακτήρας της πορείας που θέσαμε μέλει να σμιλέψει τη μορφολογία του κτηρίου. Το κτήριο πλάθεται σαν το πάντρεμα δύο ταινιών που η επιφάνειά τους έχει φθαρεί από τον αέρα και από τα κύματα. Το σύνολο των υλικών του κτηρίου αποτελείται από αδρά υλικά και κυρίως από σκυρόδεμα που άλλοτε θα χρησιμοποιείται φθαρμένο ως εξωτερικό στοιχείο και άλλοτε ως λείο και εξευγενισμένο για εσωτερική χρήση.

Το κτήριο Φως Θέα Θάλασσα Ξεκούραση Διάφανοι όγκοι για το φως που χύνεται άπλετο. Μία ξύλινη πορεία που ξεκινά από το δρόμο, διαπερνά το κτήριο και οδηγεί κατευθείαν στη θάλασσα. Με αυτή φθάνουμε στην είσοδο του κτηρίου, όπου από τη μία βλέπουμε τη συνεχεία της να καταλήγει σε ένα μικρό εξωτερικό καθιστικό, ενώ στα δεξιά της τρεις αναβαθμοί οδηγούν στο κύριο σώμα του κτηρίου. Η τραπεζαρία και το καθιστικό σε υποδέχονται . Τα κατακόρυφα ανοίγματα και το φως που ανακλάται στην πισίνα, η οποία διαπερνά το κτήριο, ζωντανεύουν το εσωτερικό και εγκαθιστούν έτσι τη θάλασσα μέσα του. Μία ανάλαφρη σκάλα σε οδηγεί στο γραφείο. Η θέα και η ξεκούραστη οπτική του Κορινθιακού μας αποζημιώνει για τα 3.00μ που διανύσαμε καθ' ύψος. Δύο εξωτερικοί χώροι, ένας μπροστά (για τη θέα) και ένας πίσω (σε περίπτωση αέρα), άμεσα συνδεδεμένοι με το εσωτερικό σε κάνουν να ξεχνάς το έδαφος. Η κουζίνα στο ισόγειο είναι ευμεγέθης και ικανά εξοπλισμένη, τόσο που δεν κρίνεται απαραίτητη η προσθήκη εξωτερικού BBQ. Ο εξωτερικός χώρος του ισογείου καταλήγει σε μια πολύ πλατιά σκάλα που έχει σαν σκοπό να ενοποιήσει το κτήριο με τη θέα της θάλασσας και να είναι η ίδια ένας χώρος ανάπαυσης. Πηγαίνοντας στα κυρίως υπνοδωμάτια, κατεβαίνουμε περίπου 1.40 μ σε έναν άνετο διάδρομο δίπλα στην είσοδο. Τρία υπνοδωμάτια εν σειρά και δύο ξενώνες στον όροφο μαζί με τα λουτρά αποτελούν το σύνολο του όγκου. Τα υπνοδωμάτια έχουν άμεση έξοδο στο έδαφος για ξεκούραση και χαλάρωση κάτω από τις ελιές.

Αντί επιλόγου Στο σύνολο οι διατάξεις των λειτουργιών και των όγκων είναι ιεραρχημένες με διακεκριμένες συνδέσεις, ενώ οι όγκοι είναι σε ανθρώπινη κλίμακα. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην ένταξη του κτηρίου στην αίσθηση της θάλασσας. Αυτή η αίσθηση υποστηρίζεται από τη διαμήκη πισίνα που διαπερνά το κτήριο εισβάλλοντας στο εσωτερικό του και από τη διαφάνεια του κυρίως χώρου. Τα υλικά είναι αδρά και εξωτερικά φθαρμένα από τον αέρα και τη θάλασσα. Η κατοικία λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα κτήριο με πορεία προς τη θάλασσα.

 

 

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
More information Ok Decline